Vragen gesteld door de Leden

Beantwoord door Experts

278 expert vragen

  1. Vervuiling Peugeot THP

    Gevraagd op 19 februari 2019

    Op internet fora staan veel meldingen over inwendige vervuiling van THP motoren. Puretech is de nieuwe (commerciële) benaming voor de EB-motorenfamilie. Daarvoor werden ze e-vti genoemd voor de turboloze versies (1.0 met 68pk en 1.2 met 82pk) en e-thp voor de versies met turbo (1.2 met 110pk of 130pk). De 1.2 82pk versie heet de EB2.

  2. Kogeldruk

    Gevraagd op 18 februari 2019

    Wat is de kogeldruk bij een Peugeot 308 1.6 VTI (bouwjaar 2008)?

  3. Alle 4 bobines vervangen?

    Gevraagd op 12 februari 2019

    Wij rijden een Peugeot 308SW uit 2011 (88.000km). Onze automotor verloor trekkracht en een algemeen lampje 'motorstoring' ging branden. De garage voerde een eerste diagnose uit à 80 euro. Vervolgens was een nadere analyse nodig à 108 euro. Tot slot werden alle 4 bougies en 4 bobines vervangen. Totale rekening: 510 euro. Ik zie slechts roetaanslag op één bougie. Was het echt nodig om alle 4 bobines (à ruim 60 euro per stuk) te vervangen?

  4. Een fietsenrek + dakkoffer

    Gevraagd op 11 februari 2019

    Kan dit samen op een Peugeot 108?

  5. Kleine auto met automaat

    Gevraagd op 06 februari 2019

    Graag wil ik een nieuwe kleine auto met hogere zit in automaat. Mijn voorkeur gaat uit naar de fiat panda. Nu las ik dat deze semi-automaat vaker problemen geeft, klopt dat? Wat is een goede keuze. Is er een alternatief?

  6. Automaat Peugeot Expert

    Gevraagd op 06 februari 2019

    Mijn Peugeot Expert 180pk automaat (nieuw april 2018) schakelt sinds de eerste kilometers vreemd op: van 1 naar 2 blijft de naald eerst op een hoog toerental hangen om vervolgens in 2 stapjes terug te vallen naar een lager toerental en gebruikelijk op te gaan lopen. Dan geeft hij ook pas de 2 digitaal aan.

  7. Warm worden tussenconsole

    Gevraagd op 05 februari 2019

    Tussenconsole (dashboard / versnellingspook) word behoorlijk warm van mijn Peugeot 207 sw 1,6. Ik heb de auto nog maar net dus mijn vraag is of dit normaal is?

  8. Lekkage via deuren

    Gevraagd op 01 februari 2019

    Nieuwe Peugeot 108. Top! Heeft last van lekkage via bovenzijde van de deuren. Water loopt op binnenbekleding deuren, ook bij electr. raamopeners. Is hier iets van bekend?

  9. Interne motorreiniging

    Gevraagd op 30 januari 2019

    Sinds kort bezit ik een Peugeot 207 CC uit 2007. In deze auto zit een 1.6 Vti motor. Er is echter geen onderhoudshistorie aanwezig en dus weet ik niet hoe de auto er aan toe is. De auto rijdt prima en ik ervaar geen vreemde dingen, echter vroeg ik me af of het reinigen van deze motor zin heeft. Ik heb wel eens gelezen dat zeker wanneer er geen historie bekend is het geen slecht idee is om het torretje te laten reinigen. Wat denken jullie daar over en waar adviseren jullie mij dit eventueel te laten doen?

  10. Storing door condensvorming in unit city break

    Gevraagd op 29 januari 2019

    Ik ben in het bezit van de Peugeot 2008, kenteken JR-371-Z. Ik heb een verlengde fabriekgarantie. In de afgesloten unit van de city break, waar dus ook de camera in zit, onstaat bij vochtig weer condensvorming. Dit is een ruimte waar je niet bij kan. Deze condensvorming veroorzaakt een storingmelding met advies de voorruit schoon te maken. Maar dat binnengedeelte kan je niet schoonmaken. Mijn dealer zegt dat condens in die unit niet te voorkomen is en dat er een schrijven van Peugeot Nederland is over die condensvorming. Hiervoor is de software aangepast zodat die storing niet meer optreedt. Is het inderdaad zo dat condensvorming in zo'n unit niet te voorkomen is? Bij HR glas mag ook geen condens optreden tussen de glazen of kan ik die vergelijking niet maken. Overigens heb ik in de auto zelf tijdens het rijden geen last van condensvorming, alleen dus in die afgesloten unit. Mijn vraag is dus of het klopt dat condensvorming binnen zo'n veiligheidssysteem niet te voorkomen is?