termijn van afhandeling garantie aanspraken

Vraag gesteld door martin 42 op 07 maart 2018

Hobby Vantana K6oFt eerste afleveringsdatum 15-1-2018.Bij het eerste gebruik blijkt de slim-line koelkast sirene en bloep/bloep geluiden te produceren. Probleem 14-2 bij dealer gemeld, blijkt bij Hobby (de.) bekend te zijn voorkomend in een beperkte serie.
Naar zich laat aanzien is de reparatie voorzien in de tweede week van april a.s. Is dit een normale termijn voor een mijns inziens een terugroep actie ?

Antwoord van Annemieke

ANWB Expert

U heeft een nieuwe kampeerauto gekocht. Deze moet nu wegens geluidsklachten van de koelkast worden gerepareerd. Dat gebeurd over enkele weken. U vraagt of deze termijn gebruikelijk is.

Het herstellen van klachten dient doorgaans binnen een redelijke termijn te gebeuren. Over het algemeen is dat maximaal een week of twee/drie. Er kunnen echter omstandigheden zijn die maken dat deze termijn langer is. Bijvoorbeeld de planning van de dealer zelf of de levering van onderdelen. Ook speelt mee of u intussen de kampeerauto wel gewoon kunt gebruiken of niet. U zou bij de dealer na kunnen vragen wat de reden is dat de reparatie zo lang duurt.