Via Rentalcars hebben wij een auto gehuurd op Sardinie. Helaas heb ik de fout gemaakt dat creditcardhouder en bestuurder niet overeen kwamen

Vraag gesteld door Peter en Marriet op 31 augustus 2018

Bij Goldcar aan de balie gaven ze aan dat de betaling op naam bestuurder moest staan. Creditcard moest zo blijven ivm borg en verzekering. Pintransactie was daarom op naam van de bestuurder, dit om verzekeringstechnische redenen. Ze vertelde dat we de huur nu dubbel betaalde, maar dat we de huur terug zouden krijgen van Rentalcar. Rentalcar zegt dat we een extra contract hebben afgesloten en krijgen dus niets terug. Goldcar zegt dat we zelf de fout hebben gemaakt en dat we naar Rentalcar moeten gaan.
Mijns inziens heeft Rentalcar, als tussenpersoon, de huur van de auto moeten betalen aan Goldcar en heeft Goldcar de huur ook nog eens extra van ons gekregen.
Staan wij in ons recht als ik zeg dat we, al is het maar een gedeelte van de huur, terug willen?

Antwoord van Lisette

ANWB Expert

U hebt via Rentals Cars een auto gehuurd bij Goldcar. Omdat de naam van de bestuurder niet overeen kwam met die van de creditcardhouder, heeft u ter plekke nog een keer betaald. U wilt eenmaal de huursom terugbetaald hebben.

U hebt twee overeenkomsten gesloten: één bemiddelingsovereenkomst met Rentalcars en één huurovereenkomst met Goldcar.

U schrijft niet of allebei de bedragen al van uw creditcard is afgeschreven. Als dat niet het geval is, neemt u dan contact op met uw creditcardmaatschappij en vraag of zij deze (tweede) betaling kunnen blokkeren.

Zijn de bedragen beide al afgeschreven, dan kunt u een beroep doen op de ‘betwiste betalingsregeling’ van uw creditcardmaatschappij. Het is niet redelijk dat u twee keer voor één huurauto gedurende dezelfde periode moet betalen.