Mijn Citroen C4 Picasso december 2015 is door Citroen terug geroepen naar de dealer, problemen met de sloten.

Vraag gesteld door Ene op 26 juni 2016

Na onderzoek bij de dealer bleek dat 3 sloten vervangen moeten worden. De sloten moeten besteld worden. Hier voor moet ik nog een keer terug naar de dealer. Mijn dealer is op 25 kilometer van mijn woonplaats. Ik weet dat de fabrikant het recht heeft om een tekortkoming te repareren. Ik vind echter dat ik voor de tweede keer naar de dealer terug recht heb op een vergoeding in kilometer kosten en verloren tijd.

Antwoord van Annemieke

ANWB Expert

De sloten van uw auto moeten worden vervangen. Aangezien de sloten eerst besteld moeten worden moet u wel nogmaals naar de dealer. De reiskosten zou u vergoed willen zien.

De dealer is gehouden het gebrek zelf kosteloos te verhelpen. Reiskosten komen echter voor eigen rekening. U zou uw vraag aan de dealer voor kunnen leggen. Wellicht is de dealer bereid om de kosten uit coulance te vergoeden. U kunt vergoeding echter niet afdwingen.