Klacht Sunny Cars.

Vraag gesteld door Leobold op 26 juni 2018

LS

Ik heb bij Sunny Cars een auto gehuurd en deze opgehaald bij kantoor Alamo autoverhuur op luchthaven Hyeres / Toulon in Frankrijk. Daar werd mij verzekerd dat het eigen risico nog niet volledig was afgedekt en ik voor hoge kosten zou komen te staan in geval van schade. Deze informatie blijkt dus onjuist en heeft mij veel geld aan extra premie gekost. Ik beschouw dit als een vorm van oplichting. Dit heb ik later ter plaatse aan Alamo gemeld, maar deze bleef volharden in een eigen risico. Welke juridische stappen zou ik kunnen ondernemen om mijn geld retour te ontvangen behalve aangifte doen wegens fraude en oplichting?
Alvast dank !

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

U heeft via bemiddeling van Sunny Cars een auto in Frankrijk gehuurd bij Alamo. Bij afhalen van de auto is uw een extra verzekering aangesmeerd. U vraagt zich af hoe of u deze kosten kunt terug claimen.

Juridisch bezien is er sprake van een tweetal overeenkomsten;
  • een bemiddelingsovereenkomst met Sunny Cars
  • een huurovereenkomst met Alamo

Alamo lijkt u een overbodige verzekering te hebben aangesmeerd, derhalve heeft u geen geschil met Sunny Cars, maar met Alamo.

Het is op afstand moeilijk te zeggen of er sprake is van enige vorm van oplichting of misleiding.

Adviseer u een klacht in te dienen bij Alamo, waarbij u protest aantekent tegen de extra aangesmeerde verzekering. Overleg daarbij de dekkingsgraad van Sunny Cars ter onderbouwing van uw reclamatie.

Europees Consumenten Centrum
Wanneer u als consument een grensoverschrijdend geschil heeft met een ondernemer ter zake koop, huur, etc., dan kunt u in dat geval een beroep doen op de gratis dienstverlening van het ECC.

Informatie over huurauto in het buitenland vindt u op onze website.