Welke stappen moet ik ondernemen om onterechte schadekosten terug te claimen?

Vraag gesteld door Joop300 op 06 april 2017

De autoverhuurder heeft ruim € 740 in rekening gebracht voor de schade aan de koppeling. Deze schade zou door mij zijn veroorzaakt waardoor de kosten niet gedekt worden door de schadeverzekering. Daar ben ik het niet mee eens omdat de schade het gevolg moet zijn van gebrekkig onderhoud/ slijtage. Ik heb geen deugdelijk schaderapport ontvangen waaruit het tegendeel blijkt. De verhuurder heeft het bedrag geïncasseerd via mijn creditkaart. Wat zijn mijn mogelijkheden om (een deel van) het bedrag terug te claimen?

Antwoord van Marika

ANWB Expert

Om u van goed advies te kunnen voorzien wil ik graag enkele vragen stellen:

1. Wat is er bij het sluiten van de huurovereenkomst afgesproken over eventuele schade?

2. Bij wie hebt u de auto gehuurd en is dat in het buitenland?

3. Wat is het bouwjaar van de auto en wat is de kilometerstand?

U kunt deze informatie naar ons e-mailen.



***

Reactie van Marika Oliviera:

We hebben uw kwestie voorgelegd aan Sunny Cars. Zij zullen het in behandeling nemen.