Weigering camper Australie

Vraag gesteld door Geluk1 op 30 januari 2018

Weigering camper in Australie Melbourne
Het bedrijf Cheapcampers.nl waar ik een camper had gehuurd en betaald, a 2586 euro. En niet getekend bij Cheapa campa Australie
Voor de datum 08-01-2018 t/m 25-01-2018
Met alle mooie voorstellingen en goed score op de sociale media.
Werden we geconfronteerd in Melbourne met een een camper van Cheapa campa.
Cheapa campa heeft zeer slechte recensies op sociaal media
Een camper van 3 jaar oud en totaal uitgeleefd 236.000 km op de teller veel schade aan de buiten en binnenkant. Zeer snelle overdracht van binnen komst en uitgifte, nauwelijks of geen controle op het technische gedeelte.
Na drie maal weigering konden ze na drie dagen geen camper leveren volgens voorwaarden. En mailen en telefoonneren naar Cheapcampers is er geen oplossing gekomen We hebben onze vliegticket om geboekt a 470 euro en naar huis gevlogen. Niemand voelt zich verantwoordelijk, Cheapcampers.nl zegt je moet bij Cheapa campa zijn, en die zeggen wij zijn een depot je moet bij Cheapcampers.nl zijn. Ten einde raad hebben we de directeur de heer Kusters gemaild. Maar die was volgens hem ook niet verantwoordelijk.Maar Cheapacampa Melbourne
Uiteindelijk kwam het voorstel van de heer Custers Cheapcampers dat waarschijnlijk een ander camper binnen vijf jaar konden krijgen.
Maar wat dat precies inhoud kwamen we achter toen we de mail bij Cheapa campa neerlegde want het was niet hun verantwoordelijkheid hoe Cheapcampers voorstelling van zake geeft.
Dus alles werd terug gedraaid naar doe een boeking binnen twee jaar en we zullen zien wat de korting is
En Cheapcampers zegt ik ben niet verantwoordelijk welke campers er worden geleverd, en bij hun geen schade vergoeding te krijgen is.
Vraag wie is verantwoordelijk en we hebben het helemaal gehad met Cheapcampers en Cheapa campa en willen ons geld terug.
Wat is u oordeel
Met vriendelijke groet.

Antwoord van Lisette

ANWB Expert

U heeft via Cheapcampers een camper gehuurd bij Cheapa Campa in Australië. De camper die u van Cheapa Campa kreeg voldeed niet aan uw verwachtingen. Ik begrijp dat u heeft gevraagd om een andere camper, maar u heeft die niet gekregen. U heeft toen besloten om de overeenkomst met Cheapa Campa te annuleren en bent u terug gevlogen. U wilt weten wie hiervoor verantwoordelijk is en u wilt het betaalde geld terug.

Cheapcampers heeft bemiddelt tussen u en de verhuurder, Cheapa Campa. In de algemene voorwaarden van Cheapcampers staat dat bij het huren van een camper u ter plaatse een contract sluit met de verhuurder. Dit betekent dat u toch met uw klachten bij de verhuurder, Cheapa Campa, moet zijn. U moet aantonen dat de bewuste camper niet voldeed aan hetgeen u mocht verwachten.

Ik kan niet beoordelen of het aanbod van Cheapa Campa redelijk is geweest. Ik weet niet welke voorwaarden u bedoelt.

Als Cheapa Campa andere, betere, camper(s) hebben aangeboden en u heeft die geweigerd, dan denk ik dat er weinig meer aan te doen is. Cheapa Campers heeft daarmee voldaan aan zijn plicht het probleem op te lossen. Het is uw beslissing geweest om het contract te annuleren en terug te keren naar huis.

U heeft een geschil met een bedrijf in Australië. Dit houdt in dat Australisch recht van toepassing is en dat u uw geschil uiteindelijk in Australië zou moeten oplossen.

U zou alsnog bij Cheapa Campa schriftelijk een klacht kunnen indienen. U moet daarin vermelden waarom u de eerste campers niet acceptabel vond. Vervolgens moet u in uw brief vermelden waarom u het aanbod dat zij, naar ik begrijp, hebt afgewezen.

U zou tevens een brief aan Cheapcampers kunnen sturen dat zij een Australisch verhuurbedrijf inschakelen, dat kennelijk slechte campers levert.