Vertraging van 24 uur

Vraag gesteld door een ANWB-lid op 03 december 2019

Het betreft hier een pakketreis.
En het hoofdkantoor van de touroperator is in Nederland.

Ons vliegtuig dat uit Amsterdam via Tenerife naar Natal vloog bleek een techniesch mankement te hebben in Tenerife waardoor het niet verder kon en het de volgende morgen is gerepareerd voor het naar Natal (Brazilie)kon vliegen. 24 uur later zijn we met dit zelfde vliegtuig een dag later dan gepland  (24 uur dus )  terug gevlogen.
We konden wel in ons hotel blijven en waren geen verdere kosten.
Geldt hier ook de Europese compensatieregeling ?

Antwoord van Henny

ANWB Expert

Uw vlucht op 1 december vanuit Natal was vertraagd door een technisch mankement op de heenvlucht van dit vliegtuig naar Natal.
U bent ondergebracht in een hotel en pas 1 dag later om dezelfde tijd bent u vertrokken.
De kosten voor o.a. het hotel zijn allemaal vergoed. Uw vraag is of u ook recht heeft op compensatie.
 

Compensatie
Als er sprake is van een een geannuleerde vlucht of vertraging vanwege een technisch mankement heeft u recht op compensatie.
Het aanspreekpunt voor de aanvraag van deze compensatie is de luchtvaartmaatschappij. In uw geval is dat Corendon.
U stelt Corendon aansprakelijk en daarbij kunt u de modelbrief gebruiken die u kunt vinden op onze website.

Ben u verzekerd voor rechtsbijstand neem dan contact op met  uw verzekering.
Omdat u niet vertrok van een Nederlandse luchthaven, kunt u bemiddeling vragen bij het ECC ( Europees Consumenten Centrum ).