Ongrijpbare en niet te controleren schade

Vraag gesteld door Nederlof op 15 juni 2019

Enige tijd geleden bij de firma Cor Melissant een camper gehuurd, van 17-5 t/m 31-5 Zoals afgesproken de huurprijs en borg (€ 1000,-) van te voren betaald en de camper opgehaald op het afgesproken tijdstip.
Na de vakantie heb ik de camper schoongemaakt; afgetankt en op 28-5 terug gebracht.
Door wat omstandigheden (met name de weersomstandigheden) heb ik de camper al op dinsdag teruggebracht i.p.v. van vrijdag in diezelfde week.
Na een vluchtige inspectie van de binnenkant van de camper was de mededeling dat men op een later tijdstip de camper aan de buitenkant zou nakijken. Op dat moment vond ik het wel eigenaardig dat er niet concreet werd aangegeven wanneer dat dan zou moeten gebeuren. Vervolgens ben ik naar huis gegaan en de rest van de week niets meer vernomen.
3 juni heb ik vervolgens gebeld hoe het was geregeld met het terugbetalen van de borg. Het antwoord was dat ze er nog administratief mee bezig waren maar dat dat altijd wel even kon duren.
5 juni ben ik gebeld met de mededeling dat er krassen waren gevonden op de camper. In dat gesprek heb ik aangegeven dat ik het raar vond dat ik na 8 dagen pas wordt gebeld om dit door te geven. De camper zou worden gepolijst en ik zou nader horen.
7 juni heb ik gebeld en gevraagd naar de stand van zaken. Het antwoord was dat de reparatie klaar was en dat en dat een gedeelte van de borg zou worden terug gestort.
Vervolgens heb ik dezelfde dag een mail ontvangen (hieronder “geplakt”)
Beste mijnheer en mevrouw Nederlof,

De kosten van het herstellen van de krassen komt uit op €173.27,-
Dit bedrag wordt verrekend met de borg.

Het bedrag dat wij terugstorten bedraagt €826.73,-

Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd .
Als er nog vragen zijn neem dan gerust even contact met mij op. 

Ondertekent met het logo van het bedrijf en naam van de verkoper

Dezelfde dag nog is bovenstaand bedrag aan mij overgemaakt en heb ik wederom een mail gestuurd en daarin nogmaals mijn verbazing en verontwaardiging uitgesproken over de gang van zaken.
Hierna niets meer gehoord.
Wat zou u aanraden om verder te ondernemen?

Antwoord van Annemieke

ANWB Expert

U heeft een vraag gesteld over een schade aan de door u gehuurde camper.

Het antwoord op uw vraag is geplaatst bij de door u eerder gestelde vraag.