Tolboete ondanks betaling

Vraag gesteld door tolboete op 24 augustus 2015

Op 22 juni 2015 reden wij in een bij Europcar gehuurde auto op de M 50 North Bound bij Dublin. Hier moet de tol elektronisch voor worden betaald binnen 24 uur na registratie van het kenteken.
Diezelfde dag nog hebben wij via de website www.eflow.ie het bedrag van 2,35 britse pond betaald per creditcard.
Vorige week kregen we echter van Europcar een brief met daarin een copie van Eflow dat de tol niet betaald zou zijn. Om verhoging van de boete te voorkomen heeft Europcar dit bedrag al aan Eflow betaald.
Ons wordt nu opgelegd om dit bedrag verhoogd met 36 pond zijnde administratiekosten, aan Europcar te gaan betalen.
Wij hebben hierop Europcar een mail gestuurd met een copie van ons bankafschrift waaruit blijkt dat we de tol wel degelijk betaald hebben.
Hun antwoord hierop vindt U hieronder weergegeven.
Wij voelen ons benadeeld en zijn eigenlijk niet van plan hiervoor te moeten gaan betalen.
Kunt u ons hierbij helpen/adviseren hoe te handelen?
ANWB lidmaatschapsnummer: 3 121 944 123
Naam: RTEM van Hovell


Dear Mr Van Hovell

Thank you for contacting Europcar customer services regarding your rental.

Your query has been investigated and I can confirm that the invoice relates to a contravention. I can advise that in order to prevent the fine from increasing, the fine was paid in a timely manner and an administration fee of £36 was applied to the invoice. Given that we have a team which deals with numerous fines on a daily basis, this is a valid charge.

However, should you wish to appeal this fine, please email your appeal to Europcar and it will be forwarded to the issuing authorities on your behalf. In the event that your appeal is successful, the possibility of a refund will be reviewed. Please note that the appeal should be addressed to the relevant authority accordingly and any supporting evidence can be appended.

I trust the above explanation clarifies the query.

Regards
Sabine VERIN
Europcar UK Group | Customer Services

Office: 0371 384 0235 | Fax: 0207 1981713
James House, 55 Welford Road, Leicester, LE2 7AR, UK

Europcar UK Limited. Registered in England No 875561
Europcar Group UK Limited. Registered in England No 1089053
Registered Office: James House, 55 Welford Road, Leicester, LE2 7AR

Antwoord van David

ANWB Expert

U heeft een tolboete ontvangen uit Engeland, terwijl u deze tol wel heeft voldaan. 

In de brief die u heeft ontvangen van het autoverhuurbedrijf wordt aangegeven dat zij het bezwaar voor u willen doorsturen. Ik adviseer u een bezwaarschrift op te stellen en een kopie van het bankafschrift toe te voegen. In principe kunt u dit bezwaar ook direct bij Eflow indienen. Het is de vraag wat er omtrent deze kosten is opgenomen in de huurovereenkomst of van toepassing zijnde algemene voorwaarden van Europcar.