Reisbureau kan niet leveren waarvoor ik betaald heb. Wat nu?

Vraag gesteld door Omboeking Reis op 28 december 2017

Geboekte reis(30 okt) naar Lanzarote vind plaats op 7 jan. Inmiddels 4x wijziging vertrek/aankomsttijden mede door faillissement vliegmaatschappij. Laatste wijziging is zelfs dat vertrekplaats (Keulen) en aankomstplaats verschillen(Düsseldorf) en dat terwijl onze auto in Keulen geparkeerd staat. Wat zijn onze rechten event. mogelijkheid voor annulering?

Antwoord van Marika

ANWB Expert

U hebt een reis geboekt naar Lanzarote via een reisbureau. Inmiddels zijn er al meerdere keren wijzigingen in het reisschema doorgegeven. Dat komt mede door het faillissement van de luchtvaartmaatschappij. U wilt weten wat uw rechten zijn en of annulering van de reis mogelijk is.

Op het moment dat er een faillissement daadwerkelijk wordt uitgesproken is het aan de curator om te bekijken of en hoeveel u van uw reissom terug krijgt. De kans is echter groot dat u niets terugkrijgt gelet op (voorrang van) andere schuldeisers.

Ik raad u aan de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij te raadplegen betreft de annulering van de reis indien u dat wenst. Op die manier komt u erachter of u (een gedeelte van) uw reissom terugkrijgt als u besluit te annuleren.

Indien u er niet uitkomt adviseer ik u contact op te nemen met uw reisbureau. Wellicht dat zou u kunnen voorzien van meer informatie.