Rechten bij recidief motor uitval tijdens het rijden sinds laatste half jaar, bij aankoop nieuwe Renault Clio

Vraag gesteld door Martin.1 op 21 februari 2018

Sinds maart 2017 rij ik in een nieuwe renault Clio, sinds laatste half jaar recidief problemen in eerste instantie het niet functioneren van keycard, inmiddels 2 keycards vervangen en werd een nieuwe slede geplaatst, echter zonder resultaat nu drie maal moteruitval tijdens het rijden, computer geeft diverse alarmen aan,( moterschade, remproblemen, controleer airbag ect , alle alarm lampjes gaan aan oranje en rood) Inmiddels is de auto 5 maal met takelwagen naar garage gesleept, nu weinig vertrouwen in deze auto wil graag auto inruilen dealer gaat tot op heden niet akkoord, wat kan ik doen

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

In maart 2017 heeft u een nieuwe Renault Clio geleverd gekregen. Sinds een half jaar vertoont de auto tal van klachten, waaronder uitval motor, storingen boordxomputer, storing keycard, etc. U heeft geen vertrouwen meer in de autp en vraagt zich af wat uw rechten zijn.

Vervanging
Indien een product niet voldoet aan de redelijke verwachting op grond van de koopovereenkomst, dan dient de verkoper de gebreken te herstellen (binnen een redelijke termijn zonder ernstige overlast voor de koper).

Indien de verkoper de gebreken blijvend niet kan herstellen, of wanneer de gebreken (na reparatie) herhaaldelijk terugkeren, dan kunt u op grond van art 7:21 lid 1 sub c BW vervanging van het product afdwingen.

Meer informatie over klachten na aankoop vindt u op onze website.