Geld terug krijgen van een auto europe die geen auto geleverd heeft vanwege voorwaarden en mondeling is met een zusterbedrijf wel overeenkom

Vraag gesteld door nicohoogendijk op 24 oktober 2016

Het is afgelopen 1 juni zou ik de auto krijgen er is tot twee maal toe overleg geweest daar ik nog een extra verzekering voor ongeval heb afgsloten en toen ook mondeling de voorwaarden heb bijgesteld, met ene"Peter"van easy terra uit leeuwarden , ik kende auto europe op dat moment niet eens...
Nu zet dat bedrijf de hakken in het zand en weten zogenaamd in een keer meer van niets en easy terra is niet meer bereikbaar op tel.nr waar ik de boeking heb rond gemaakt.
Dit geeft een hele nare smaak aan auto verhuur bedrijven ......De plaatselijke hier heb ik heel geod contact mee , maar internationaal ....goeie dat zeg.

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

Als ik uw verhaal goed heb begrepen, heeft u een auto gehuurd bij Auto Europe, middels Easy Terra. U heeft de huursom betaald, doch geen auto geleverd gekregen. Easy Terra blijkt onbereikbaar, en Auto Europe is niet voornemens uw geld terug te betalen. U vraagt zich af hoed nu te handelen.

Uit de huurovereenkomst moet blijken welke afspraken u met wie heeft gemaakt, en aan wie u de huursom voldaan heeft. Vervolgens dient u de contractspartij - die zijn verplichtingen niet is nagekomen - schriftelijk in gebreke stellen. Stel een termijn waarbinnen restitutie van huursom dient plaats te hebben.