Juridische hulp

Vraag gesteld door 4SCHUP op 04 juli 2018

Ik ben niet tevreden over een geboden vergoeding voor een deels mislukte reis. Wie kan mij helpen bepalen wat een redelijke vergoeding is?

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

U vraagt zich af wat een redelijke vergoeding is voor een reis die in het water is gevallen.

Alvorens uw vraag deugdelijk te kunnen beantwoorden, ontvang ik graag eerst aanvullende informatie:

  • Wat zijn de klachten?
  • Ter plaatse beklag gedaan?
  • Betreft het een pakketreis?
  • Is reisorganisator ANVR-lid?
  • Uitvoeringsdatum reis?
  • Wat heeft u voor de reis betaald?
  • Heeft de reisorganisatie reeds een compensatie aangeboden?

    Algemene informatie over klachten tijdens uw reis vindt u op onze website


***

Reactie van 4SCHUP:

Ik heb een waslijst aan klachten over de reisleidster met o.a. excursies die niet zijn doorgegaan e.d. De klachten zijn ter plaatse gemeld aan de reisleidster. Het betreft een pakketreis vlucht en rondreis Roemenië en Moldavië per bus. De reis heeft plaatsgehad van 8 t/m 15 mei jl. en is geboekt bij Lidl-reizen. De reis kostte € 599,00 p.p. Lidl heeft in eerste instantie € 150,00 voor twee personen geboden. We vonden dat onvoldoende en na ons bericht heeft Lidl dat verhoogd MET (hun woord) € 250,00. Naar mijn mening dus totaal € 400,00 voor twee personen, maar Lidl stelt nu dat zij totaal € 250,00 voor twee personen hebben geboden. (N.B. Het Nederlands van Lidl is zeer slecht.). Lidl is volgens mij geen ANVR-lid.
Heeft u een e-mailadres waar ik de schriftelijke klacht die ik heb ingediend naar toe kan sturen?



***

Reactie van Michiel Claesen:

U kunt uw stukken sturen naar experts@anwb.nl t.a.v. Michiel Claesen