Volgens autoverhuurbedrijf heb ik een bekeuring maar ik heb nooit bericht van de spaanse autoriteiten ontvangen.

Vraag gesteld door L.Plaisier op 17 februari 2016

In maart 2015 heb ik via Goldcar een auto gehuurd in Sevilla waar ik vervolgens mee naar Cordoba ben geweest. Nu kom ik erachter dat in juli 40€ van mijn creditcard is afgeschreven wegens administratiekosten voor een bekeuring. De mail hierover van Goldcar zat tussen mijn spam en heb ik nooit gelezen. In de mail staat dat ik binnen enkele dagen bericht ontvang van de spaanse autoriteiten over de bekeuring en hoe te betalen. Ik heb nooit post ontvangen van de spaanse autoriteiten. In de mail van Goldcar zat wel een bijlage met kopie van de bekeuring. Het betreft tegen de richting van het verkeer rijden, het bedrag is 80€. De tijd kan kloppen. Ik wil nu via jullie instructies betalen. Ik moet een "expediente nummer" invullen. Als ik dit nummer invul krijg ik de melding dat dit geen geldig nummer is. Hoe moet ik deze bekeuring nu betalen?

Antwoord van David

ANWB Expert

U heeft in maart 2015 een auto gehuurd via Goldcar in Spanje en er is € 40 van uw creditcard afgeschreven in verband met de administratiekosten voor een verkeersboete. U vraagt om instructies hoe te betalen.

Vaak staat er in de toepasselijke algemene voorwaarden van de autoverhuurder vermeld, dat een autoverhuurder gerechtigd is administratiekosten in rekening te brengen in verband met verkeersboetes.

Het lukt u niet middels invoeren van het 'expediente nummer' het bedrag over te maken. Als het elektronisch betalen niet werkt dan kunt u een e-mail sturen naar info@dgt.es of naar transit. U kunt dan vragen om het IBAN en BIC nummer zodat u per bank kunt betalen. U kunt hiervoor onze modelbrief gebruiken.

Meer lezen over boetes uit Spanje.