Is Secret Escapes aansprakelijk voor wanbeleid bij Egypte.nl?

Vraag gesteld door Perlyna op 23 maart 2018

Geachte heer, mevrouw,

wij hebben een reis geboekt bij Secret Escapes naar Egypte (Share a mal sjeik 27-4 t/m 11-5-2018). De touroperator is Egypte.nl.
De vlucht zou vanaf Rotterdam vertrekken, het blijkt echter dat er geen vluchten vanaf Rotterdam vertrekken. Egypte.nl is niet bereikbaar en reageert niet op e-mails. Wij willen onze aanbetaling t.w.v. 1000 euro terug. De SGR heeft per 13-3-2018 het contract met Egypte.nl opgezegd.

De vraag is nu: in hoeverre is Secret Escapes verantwoordelijk voor deze miskleun om met Egypte.nl in zee te gaan?

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

U heeft via Secret Escapes een pakketreis geboekt naar Egypte geboekt met vertrek op 27 april t/m 11 mei 2018. Reisorganisator is Egypte.nl BV. De reisorganisator kan zijn verplichtingen niet nakomen. U wil de aanbetaling terug hebben. U vraagt zich af of u Secret Escapes niet verantwoordelijk kan houden voor uw schade.

Vraag is welke bedrijf op de boekingsbevestiging vermeld staat als reisorganisator. Bij de beantwoording van de vraag ga ik ervan uit dat Egypte.nl BV de reisorganisator is.

SGR
Nu u
vernomen heeft, dat de reis niet plaats zal ebben, dient u zich te wenden tot de reisorganisator Egypte.nl BV. Wanneer Egypte.nl BV desverzocht uw aanbetaling niet terug kan betalen, kunt u zich tot de SGR wenden, mits u de reisovereenkomst vóór 14 maart 2018 geboekt is bij Egypte.nl BV. De SGR zal u vervolgens schadeloos stellen.

Betaald pr creditcard?
Mocht u uw reis op of na 14 maart 2018 hebben geboekt bij Egypte.nl BV, dan zou u - mits uw de aanbetaling per creditcard hebben voldaan - een verzoek tot terugbetaling doen bij uw creditcardmaatschappij, op grond van een betwiste betaling.