Verkeerd toltarief Frankrijk Vibci Autoroute

Vraag gesteld door T Klaassen op 12 oktober 2018

Tijdens mijn vakantie in Frankrijk heb ik een verkeerd bedrag betaald voor de tol Betaald voor Cat 4 i.p.v. Cat 1
Direct bij thuiskomst een mail gestuurd naar Vinci Autoroute met daarbij gevoegd het desbetreffende bonnetje
Daarna nog 2 maal een mail gestuurd maar tot op heden geen enkele reactie van Vinci
Graag hoor ik van U wat ik nu verder kan gaan doen.

Met vriendelijk groet;
Tineke Klaassen

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

U bent in Frankrijk voor een hoger toltarief aangeslagen. U heeft geprobeerd het teveel betaalde geld terug te krijgen, maar de tolinstantie reageert niet op uw mails. U vraagt zich af hoe nu te handelen.

Via Social Media
Indien de Franse tolinstantie niet reageert op uw e-mails, dan zou u hen via social media (Facebook of LinkedIn) kunnen benaderen.

ASFA
Andere mogelijkheid is om de klacht in te dienen bij de overkoepelende organisatie van tolinstanties Frankrijk (ASFA) via www.autoroutes.fr (rechtsboven kunt u kiezen voor Engels).

ECC
Andere mogelijkheid is om een klacht in te dienen via het Europees Consumenten Centrum (voor grensoverschrijdende geschillen).

Meer informatie over tol Frankrijk vindt u op onze website.