Tolvignet aangevraagd via https://www.autopalyamatrica.hu/

Vraag gesteld door Erlin van Vuuren op 22 november 2018

Op 20 augustus j.l. heb ik op aanraden van de ANWB via bovenstaande website een elektronisch tolvignet voor Hongarije aangeschaft. Zou op 4 spetember ingaan en worden afgeschreven van creditcard. Maar ik heb geen bevestiging gezien en ging kort daarna weg. Lang verhaal kort: ik heb nu vijf boetes van ieder € 78 ontvangen. Heeft iemand soortgelijke ervaringen en is er iets aan te doen?

Antwoord van Marlijn

ANWB Expert

U heeft online een elektronisch tolvignet (e-vignet) aangevraagd voor Hongarije. Daarvan heeft u geen bevestiging gekregen. U bent kort daarna naar Hongarije gegaan en heeft vijf boetes van elk € 78 ontvangen. U vraagt zich af of u hiertegen iets kunt doen.

In Hongarije vindt controle van het e-vignet plaats op kenteken. Het lijkt erop dat er bij u in het bestelproces iets niet goed is gegaan. Normaal gesproken ontvangt u thuis een bonnetje (e-vignet) als bewijs. Ik begrijp dat u niets heeft ontvangen.

Alleen als u kunt aantonen dat u heeft betaald voor het e-vignet heeft het zin om bezwaar te maken tegen de boetes. Ik adviseer u na te gaan op uw creditcardafschriften of u heeft betaald. Als dat het geval is, kunt een het afschrift als bewijs mee te sturen.

Bezwaar kunt u indienen bij de tolmaatschappij Autopalyamatrica.
De contactgegevens zijn:
Telephone: +36 (36) 587-500
E-mail: ugyfel@nemzetiutdij.hu
Customer service offices: http://www.nemzetiutdij.hu/Ugyfelszolgalat-kereso/

Meer informatie over tol in Hongarije vindt u op onze website.