Slecht schadeherstel ontdekt na aankoop

Vraag gesteld door Grtrd op 13 oktober 2015

Ik heb een gebruikte Aygo gekocht bij een niet-Toyotadealer. Vanwege een naar voren hangende voorbumper is de auto enige weken later bij een Toyotadealer op de brug geweest. Overduidelijk gebrekkige reparatie te constateren: loshangende kunststofonderdelen, bijgeschilderde stalen steunen e.d. Monteur was geen schade-expert, maar verwachtte wel dat kreukelzones in orde zijn. Wat kan ik van verkoper (die 6 maanden Bovag-garantie verstrekte) eisen, als er bij de reparatie wel aan de minimale veiligheidseisen voldaan is?

Antwoord van Annemieke

ANWB Expert

U heeft een gebruikte auto gekocht bij een Bovag garage met 6 maanden Bovag garantie. Een paar weken na de koop blijkt de auto schade te hebben gehad.

U heeft 6 maanden recht op Bovag garantie. Gebreken die worden geconstateerd en gemeld tijdens de garantietermijn moeten onder garantie verholpen.  Als de schade niet afdoende is hersteld, dan heeft u recht op garantie. Of de reparatie afdoende is kan een expert onderzoeken.

Komt u er niet uit met de verkoper, dan heeft u de mogelijkheid deze zaak voor te leggen aan de Geschillencommissie Voertuigen.

Hoe u de verkoper kunt aanspreken leest u in ons stappenplan.