Niet tevreden over gekochte occassion van 9 maanden oud.

Vraag gesteld door Jaap101 op 22 mei 2015

Nissan geeft 3 jaar fabrieksgarantie. Nu problemen met de auto (koppeling en radio) en ze willen niet helpen. Hoe te handelen?

Antwoord van Annemieke

ANWB Expert

U heeft een auto gekocht. U heeft een probleem met de radio en de koppeling. De verkoper wil hier niets aan doen.
Als u een auto heeft gekocht met garantie kunt u hier een beroep op doen. Mogelijk zijn er onder garantie zaken uitgesloten. De garage kan u aangeven waarom zij in dit geval niets voor u doen. Is garantie niet van toepassing dan volgt uit de wet dat u in ieder geval redelijke verwachtingen mag hebben van wat u koopt. Deze verwachtingen hangen weer samen met bijvoorbeeld de leeftijd van de auto, de kilometerstand en de gebreken. Hoe ouder de auto, des te minder u mag verwachten. U moet ook hiervoor de verkoper aanspreken. Voor de wijze waarop verwijs ik u naar het stappenplan op onze website: http://www.anwb.nl/rechtshulp/koop-en-onderhoud/klachten-na-aankoop/stappenplan-klachten-na-aankoop



***

Reactie van Jaap101:

Annemiek bedankt. Ik zal even wat nader specificeren. Toen ik de auto (nissan quasqai) kocht, was hij nog geen jaar oud. Er staat daar drie jaar fabrieksgarantie op. Nu heb ik de auto een half jaar en heeft de auto een (erg) slippende koppeling en Nissan wil mij de schuld daar van geven. Ik zou 'met mijn voet op de koppeling' rijden. Bij de garage heb ik mijn oude Leon ingeruild. Bijna 200.000 op de teller (allemaal zelf gereden) en NOOIT last gehad van een versleten koppeling! Dus dat verhaal gaat niet op. Ik ga er wel van uit dat het wordt opgelost, maar ondertussen lees ik me graag even in met informatie van anderen!