Waarschijnlijk boete

Vraag gesteld door Tjalk op 19 maart 2018

Heb in juli/Augustus 2017 een auto gehuurd bij Europcar in Toulouse. Bij thuiskomst was er een bedrag afgeschreven van mijn creditcard. Contact gehad met Europcar, dit was voor een boete om de n.a.w. gegevens door te geven. Tot op heden geen boete ontvangen en net contact gehad met Antai. Fr. Deze konden mij ook niet helpen. Weet u misschien hoe ik er nu achter ga komen of ik een boete heb.

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

De autoverhuurder heeft kort na thuiskomst administratiekosten in rekening gebracht in verband met een verkeersboete. Tot op heden heeft u geen boete ontvangen. U vraagt zich af hoe u kunt nagaan of er een verkeersovertreding is begaan ten tijde van de huurperiode.

Normaal gesproken zou de beschikking u reeds bereikt moeten hebben. Wellicht dat de verhuurder toch een fout heeft gemaakt bij de toebedeling van de boete.

Betwiste betaling
Wanneer de verhuurder de administratiekosten via uw creditcard heeft afgeschreven, kunt u deze onverschuldigde betaling middels een verzoek tot een betwiste betaling, terug vorderen.

Europees Consumenten Centrum
Wanneer er u een geschil heeft met een ondernemer in een andere EU-lidstaat (alsmede Noorwegen en Ijsland) dan kan de ECC u hierbij van dienst zijn. Deze dienstverlening is gratis.