Auto geeft na 3 foutmeldingen en dure reparaties in Nederland en Frankrijk nog steeds dezelfde foutmelding.

Vraag gesteld door valfeelil op 28 september 2015

Auto in Nederland voor € 2000, gerepareerd, na 350 km gereden in Frankrijk dezelfde melding. In overleg Alarmcentrale auto in Frankrijk gerepareerd, na ophalen na 440 km weer dezelfde melding. Auto door ANWB gerepatrieerd en ik ben overigens uitstekend geholpen.
Welke actie kan ik het beste nemen richting garage, resp. Peugeot ? Klacht immers niet verholpen.

Antwoord van David

ANWB Expert

Uw auto is na een foutmelding gerepareerd in Nederland, maar deze melding blijft terugkomen. U vraag welke actie u het beste kunt ondernemen.

Ik adviseer u in eerste instantie de Nederlandse garage aan te spreken. Peugeot Nederland is in deze kwestie geen partij, omdat er geen overeenkomst is gesloten met de importeur, maar met de garage. 

Mogelijk kunt u een beroep doen op garantie. Indien dit niet mogelijk is, dan kunt u stellen dat de garage de reparatie niet goed heeft uitgevoerd. De garage kan verantwoordelijk zijn, indien er een verkeerde diagnose is gesteld en u dit kunt aantonen. Dat kan ik op basis van de beschikbare informatie niet zeggen. Het is namelijk niet duidelijk van welk gebrek en foutmelding er nu precies sprake is. 

Indien u een rechtsbijstandsverzekering heeft, dan adviseer ik u deze in te schakelen.