Tent huren van Rent-A-Tent met plaatsgarantie.

Vraag gesteld door JacobJvanDijk op 28 juni 2017

Ik had 09-08-2016 een tent gehuurd bij Rent-A-Tent met plaatsgarantie. Vlak voor de poort van camping Porto Sole in Vrsar kreeg ik het bericht dat er een andere plek was waar de tenten stonden. In een uithoek van de camping waren op een nog aan te leggen deel, (geen verlichting, geen verharde weggetjes) de half afgebouwde tenten geplaatst. Alleen onze tent was klaar. Wanneer wij een dag of drie van te voren waren ingelicht, waren we niet gegaan. Dit in verband met ziekte van mijn vrouw, Astma, COPD, Apneu, en sinds enkele dagen was er bekend geworden dat zij ook suikerziekte had. Maar ja er was betaald, dus toch maar gaan. De eerste dagen werden er weggetjes aangelegd met split. Onvoorstelbaar stuiven, zodat mijn vrouw met doeken voor de mond bij de tent zat.Er is ons een aanbod gedaan om te verhuizen, maar dat kon pas na 12 dagen. Dat hebben we gedaan maar toen was het leed al geleden.Mijn vrouw werd benauwd en dat werd steeds erger. Ben met haar bij een arts in Vrsar geweest daar heeft ze extra medicatie gekregen en 2 liter zuurstof en het beste was dat wij naar huis zouden gaan.Wij zijn twee dagen eerder vertrokken dan de bedoeling was.Ik heb van Rent-A-Tent een schadevergoeding geëist. En zij kwamen na ongeveer 3 weken met het belachelijke aanbod van 15% van de kosten die ik gemaakt had, zijnde 76.70 euro. Het is volgens mij niet meer dan reëel dan dat wij de eerste 12 dagen dat wij op de verkeerde plek stonden volledig vergoed krijgen. Graag wil ik van u weten wat uw mening in deze is.Met vriendelijke groet, Jan van Dijk

Antwoord van Annemieke

ANWB Expert

U heeft een boeking gedaan bij Rent a tent. U heeft een speciale plaats gereserveerd. Ter plekke aangekomen bleek u een andere plaats te hebben gekregen. Het was een plaats op een stuk terrein dat nog niet geheel klaar was. U heeft overlast gehad van werkzaamheden, stof en het stuk terrein was eenvoudigweg niet af. U heeft hier veel last van gehad en bent door gezondheidsklachten gedwongen eerder naar huis gegaan. Rent a tent biedt u 15% van de kosten als vergoeding.

Bij het boeken van een plaats kunt u volgens de voorwaarden van Rent a Tent een preferentie opgeven. Een preferentie is een voorkeur die niet gegarendeerd wordt. Het kan dan zijn dat u toch een andere plaats krijgt. Voor een preferentie betaalt u extra.

Rent a tent geeft in devoorwaarden aan:

  • A. Speciale wensen, zoals bijvoorbeeld voor een speciale plaats op de camping, dienen gelijktijdig met de reservering kenbaar gemaakt te worden (per telefoon of e-mail). Dit kan echter nimmer worden gegarandeerd.
  • B. Het is mogelijk om te betalen voor een preferentie, dit is een garantie om op een bepaalde plek te staan. Deze betaalde preferentie kost u €25 per accommodatie. Mochten wij deze garantie niet kunnen honoreren dan ontvangt u van ons € 50,- per accommodatie retour. Bij elkaar kan ook tegenover of met de ruggen tegen elkaar zijn.
  • C. Een voorkeur of betaalde preferentie mag door de aanmelder niet als voorwaarde worden gehanteerd.

U heeft dus een garantie gekocht die eigenlijk geen garantie is. Wel heeft u recht op een bedrag retour als er niet aan de garantie wordt voldaan.

Afgezien van deze garantie heeft u betaald voor een normale plaats op deze camping. U heeft echter een plaats gekregen op een stuk terrein dat nog niet af was. U heeft last gehad van de werkzaamheden en het stof. U bent eerder vertrokken naar huis.

U heeft u de klacht tijdig heeft gemeld maar deze is ter plaatse niet opgelost. Pas na 12 dagen kon u verhuizen. Dat heeft u ook nog een dag(deel) van uw vakantie gekost. Dan is de geboden vergoeding echt te laag. De overlast heeft de gehele periode geduurd. Mogelijk heeft u foto's om de overlast aan te tonen? Ik raad u aan om Rent a tent te wijzen op de overlast en het feit dat u dit hoe dan ook niet hoefde te verwachten en eventuele foto's mee te sturen. Geeft u aan dat de geboden vergoeding de lading niet dekt. Ik hoor graag wat de reactie van Rent a Tent is.