annulering Zuid Afrika reis

Vraag gesteld door Zuid-Afrika op 14 april 2016

Via het programma Ik Vertrek hebben wij (totaal 16 personen) een vakantie geboekt bij Peter Scholten van Cheetah Safaris in Zuid Afrika. Het totale bedrag aan reiskosten, verblijf, excursies en maaltijden kwam uit op € 25.000,--. Alles is keurig netjes betaald. Wij zouden volgende week 23 april vertrekken naar Johannesburg en 8 mei weer terugkeren. Afgelopen dinsdag kregen wij een email van Peter dat de reis is geannuleerd wegens droogte en overvallen. Hij beroept zich op artikel 10.2 van de Algemene Voorwaarden. Sindsdien hebben wij hem niet meer kunnen bereiken, noch per email, noch per telefoon. Via via zijn we in contact gekomen met een andere gedupeerde, die ook nog geld van hem tegoed heeft. De programma leiding van Ik Vertrek geeft niet thuis.
Wij zijn ten einde raad en willen graag Uw advies.

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

Alvorens uw vraag te kunnen beantwoorden, zou ik graag nadere informatie van u willen ontvangen.

Graag ontvang ik per e-mail (experts@anwb.nl tav Michiel Claesen) kopie van de reisovereenkomst.

Voorts verneem ik graag wanneer en hoe u de reissom voldaan heeft.



***

Reactie van Michiel Claesen:

Inmiddels hebben meer gedupeerden zich gemeld bij ANWB Experts met een zelfde klacht over Peter Scholten van Cheetah Inn/Cheetah Safaris (Hoedspruit, Zuid-Afrika).

Mogelijk is hier sprake van enige malversaties.

ANWB Experts zullen deze klachten nader onderzoeken.

Mocht u eveneens gedupeerd zijn door Peter Scholten van Cheetah Safaris; meldt u zich dan via experts@anwb.nl