Wat kan ik doen? Ik heb schade aan de auto na parkeren bij budget valet,ze nemen geen verantwoording

Vraag gesteld door budget valet op 23 juni 2016

28 april hebben wij de auto geparkeerd bij dit bedrijf.na terugkomst bleek er een behoorlijke deuk aan de zijkant te zitten.Dit melden we gelijk bij de chauffeur, en ik liet hem op het formulier er een aantekening van maken. Thuis gekomen gelijk een mail gestuurd naar de klantenservice. Ik moest foto's opsturen en een schatting van de reparatie kosten. Na veel over en weer gemaild te hebben zegt het bedrijf nu ineens dat we meer bewijs moeten aanleveren, en dat ze de bewakingsbeelden hebben bekeken en daar was niks vreemds op te zien. Ze vonden ook dat de schade op een vreemde plek zat....hoezo?er is wsl gewoon iemand tegen een paaltje aan gereden.Op dit moment komen we niet verder,wat kunnen we doen? En wie heeft er ervaring mee? Trouwens er stond ook 300kmet meer op de teller en dat was een schrijffout volgens hun

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

U vraagt zich af wat u kunt doen aan de schade aan uw auto nadat u uw auto had geparkeerd via Budget Valet.

Hoofdregel schade; een ieder draagt zijn eigen schade totdat men kan bewijzen dat een ander hiervoor aansprakelijk is.

Nu Budget Valet aansprakelijkheid ontkent, is het aan u aan te tonen dat de schade bij overhandigen auto niet aanwezig was.

Normaal gesproken dient een dergelijke parking organisatie bestaande schade te noteren op de doorslag bij inname auto, waarop eveneens de afgelezen tellerstand wordt vermeld. Er is in dit geval derhalve sprake van omgekeerde bewijslast.

Beschikt u over een rechtsbijstandsverzekering, schakel deze dan in. Ga anders in de algemene voorwaarden na of er iets van een geschillenregeling is. Of start - afhankelijk van de hoogte van de schade - een civiele procedure aan bij de kantonrechter (advocaat niet vereist).