Geschil met Avis Autoverhuur

Vraag gesteld door jwenderich op 10 februari 2015

Op 15 januari 2015 heb ik via de website van avis.nl een auto gehuurd in Nice. Bij aankomst op het vliegveld bleek dat de persoon die ik bezocht al transport had geregeld. Ik heb direct Avis customer service gebeld in Nederland om te annuleren. Die annulering is ook naar mij gemaild op 17 januari om 9:08 uur. In de Avis voucher staat duidelijk dat als ik binnen 48 uur mijn boeking annuleer ik het volledige huurbedrag terug krijg en na de 48 uur worden er 25 euro annuleringskosten in rekening gebracht. Aangezien ik binnen 48 uur heb geannuleerd dient Avis mij het volledige bedrag te retourneren. Dit is tot op heden nog steeds niet gebeurd.

Ik heb meerdere malen gebeld en tevens gemaild, maar Avis heeft tot op heden geen fatsoenlijk antwoord gegeven.

Antwoord van Annemieke

ANWB Expert

Of Avis kosten mag berekenen voor de annulering van uw huurauto hangt af van de voorwaarden die van toepassing zijn. U geeft aan dat er geen annuleringekosten zouden mogen worden berekend. Als u met uw creditcard heeft betaald kunt u deze zaak doorgeven aan uw creditcardmaatschappij. Middels de betwiste betalingsregeling kan uw creditcardmaatschappij uitzoeken of de betaling teruggestort dient te worden. 

Avis is ook aangesloten bij de Bovag. Als het een Nederlandse huurovereenkomst betreft kunt u zich, als u er niet uitkomt, ook wenden tot de Geschillencommissie Autoverhuur (www.sgc.nl). Zij kunnen in dat geval deze zaak behandelen en beslechten.