Gebreken auto

Vraag gesteld door Tamara_Obst op 31 juli 2018

Goedenavond,

12 juli j.l heb ik een auto gekocht waarbij tijdens de testrit bleek dat de airco niet koud werd. Dit heb ik laten weten waarna gezegd werd dat het alleen om het bijvullen van de airco ging. Dat konden zij laten doen, of ik kon 100 euro korting krijgen om dat zelf te doen.ik heb voordat laatste gekozen en laten bijvullen. Een week laten bleek dat de airco weer leeg was. Ik heb dit laten checken waar na bleek dat de condensor stuk is en dat dit 621 euro gaat kosten. Ik heb hierin contact opgenomen met het bedrijf waar ik de auto vandaan heb waarbij hun aangeven hier niets mee te doen. Nu is mijn vraag wat mijn rechten hierin zijn. Ik hoor graag van u.

M.v.g
Tamara Obst

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

Kort na levering blijkt de condensor defect. U vraagt zich af wat uw rechten zijn.

Alvorens uw vraag te beantwoorden, ontvang ik graag eerst de navolgende informatie:

  • aanschafprijs auto?
  • bouwjaar?
  • Kilometrage?
  • (BOVAG)garantie?

Tot besluit wijs ik u alvast op onze informatie over klachten na aankoop op onze website.