Wat zijn de verpichtingen verkoper??

Vraag gesteld door Jack620 op 28 oktober 2016

Enkele weken geleden een nieuwe camper gekocht met de nodige accessoires waar van er een luifel, telescopische tafelpoot en een wifi versterker er enkele waren.
Na aanbetaling en voor levering werd verteld dat de luifel 3 weken na aankoop/oplevering geleverd zou worden, na volledige betaling bleek tijdens de het ophalen dat de telescopische tafelpoot ook niet aanwezig was, enkele ramen stuk, maar beloofd werd dat bij montage van de luifel deze ook gemonteerd/vervangen zouden worden.
Bij thuis komst werkte de wifi versterker niet, er was geen verbinding mogelijk met internet.
Telefonisch contact met het bedrijf gaf voor de wifi geen oplossing, na 6 weken van aankoop, een mail en enkele malen telefonisch contacten nog geen bericht ontvangen wat de levering van de luifel en andere artikelen betreft.

Hoe nu verder te handelen?.

Antwoord van David

ANWB Expert

U heeft een paar weken geleden een nieuwe camper gekocht met een aantal accessoires die nog niet aanwezig zijn of niet werken, daarnaast zijn er enkele ramen stuk.

Ik raad u aan de verkoper per aangetekende brief nog eenmaal de gelegenheid te geven de overeenkomst na te komen, de reparaties uit te voeren en zorg te dragen voor aanwezige en werkende accessoires.

In het geval van de Wifi-versterker kan er ook sprake zijn van een softwarematig probleem, daar kunt u de verkoper niet op aanspreken.