verkeersboete Belgie

Vraag gesteld door GDek op 05 oktober 2017

Ik heb 24-08-2017 verkeersboete ontvangen uit België, formulier in gevuld zoals aangegeven bij de ANWB. Maar tot op heden(5-10-2017) nog niets vernomen. Hoelang duurt dat? Inloggen op de site https://verkeersboeten.be lukt ook niet, proces-verbaal nummer komt niet overeen met de betreffende datum. We hopen niet dat het verkeerd gaat. Wat te doen nu?

Antwoord van Marika

ANWB Expert

U wilt weten waarom u niets verneemt over een verkeersboete uit België nadat u het formulier ingevuld terug hebt gestuurd.

Over de termijn waarbinnen u een reactie dient te krijgen kan ik u niets zeggen. Dat verschilt per geval. U kunt altijd informeren wat de stand van zaken is bij de Belgische Federale Overheidsdiensten. U kunt hen op werkdagen tussen 08:00-17:00 bereiken op telefoonnummer +32 (0)2 278 55 60.

Meer informatie over verkeersboete in België vindt u op onze website.



***

Reactie van sanderberg:

ook ik krijg steeds de melding "proces-verbaal nummer komt niet overeen met de betreffende datum".
heel storend en frustrerend dat dit niet gewoon werkt. dit geeft een gevoel van onrust en siert de belgische overheid totaal niet.



***

Reactie van GDek:

Ik heb gebeld met de Belgische instantie nummer staat onderop de brief van de overtreding. De dame aan te telefoon vertelde mij dat het enige weken kan duren, en zo lang je geen acceptgiro hebt ontvangen voor betaling kun je ook niet inloggen om online te betalen.