tol Noorwegen

Vraag gesteld door Ineke Tuller op 10 april 2018

LS,

Ik heb mij voor de vakantie in 2017 aangemeld voor een tijdelijke tol in Noorwegen. Hiervoor heb ik de link van de site van ANWB gebruikt. bij het invullen heb ik mijn creditcardgegevens achter gelaten in de veronderstelling dat er direct verrekend zou worden. Ondanks herhaaldelijk checken is er nooit enige tol afgehouden. Ook het checken van de correspondentie box van de site heeft nooit een factuur opgeleverd. Het blijkt dat EPC de facturen op een voor mij niet logische plek hebben gearchiveerd en dat mijn factuur inmiddels is opgelopen van 41 euro naar 86 euro.
Een reactie naar EPC leverde als antwoord ongeveer. "eigen schuld, had je je spambox maar moeten checken" al had ik die 100x gechecked dan nog had ik die facturen niet gevonden want nogmaals geen logische plek.

Is er nog een mogelijkheid om wel de factuur te betalen maar de boete kwijtgescholden te krijgen?

met vriendelijke groeten
Ineke Tuller

Antwoord van Lisette

ANWB Expert

U heeft u aangemeld voor betaling van tol in Noorwegen. De facturen zijn echter EPC verstuurd en in uw spambox terecht gekomen. U vindt dat dit een fout van EPC is. U vraagt of u de factuur inclusief de verhoging moet betalen.

Het is vervelend voor u dat de factuur in uw spambox is beland, waardoor u een hoger bedrag moet betalen. Zoals EPC aangeeft, het is uw verantwoordelijkheid om uw emailboxen te checken. Alleen als het voor EPC duidelijk had kunnen zijn dat zij de factuur naar een verkeerde mailbox hebben gestuurd, kunt u proberen de verhoging kwijtgescholden te krijgen.