Gebreken aan de auto: we zijn ten einde raad

Vraag gesteld door Eswoverduin op 29 juli 2017

Goede avond
Ik heb 5 mei jongstleden een opel tigra gekocht deze auto heeft gebreken die nog steeds niet zijn verholpen door de verkoper nu hadden we een overeenkomst dat wij ons aankoop bedrag terug zouden krijgen en dat we naar een andere auto mochten gaan kijken dat hebben we gedaan nu krabbelt meneer terug en wil ons een klein bedrag voor onze auto terug geven terwijl wij genoeg bewijzen hebben dat hij het beloofd had wij hebben ook zelf al onkosten aan de auto betaald zoals een nieuw voorraam daar een schuur in zat door een kapotte ruitenwisser terwijl hij door het a P k station bij hem is goed gekuurd dus deze hele zaak klopt niet wat te doen met deze meneer

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

U heeft op 05 mei 2017 bij een autobedrijf een gebruikte Opel Tigra gekocht. Vanwege tal van gebreken had u met de verkoper een overeenstemming om in te ruilen voor een andere uit de handelsvoorraad van verkoper. Verkoper biedt echter nu wel een veel lagere inruilwaarde. U vraagt zich af hoe nu te handelen.

Alvorens uw vraag deugdelijk te kunnen beantwoorden, ontvang ik graag eerst enige aanvullende informatie;
Bovag garage?
Bouwjaar?
Kilometrage?
Koopprijs?
Garantie?

Informatie over klachten na aankoop vindt u op onze website.