Compensatie ivm aankomst in vieze / niet schoongemaakte stacaravan?

Vraag gesteld door HLouw op 12 januari 2017

Beste experts,

Afgelopen vrijdag ben ik met het gezin aangekomen op camping Domaine du Colombier in Frejus (Frankrijk). Bij aankomst net voor middenacht bleek de stacaravan niet gereinigd te zijn: vieze handdoeken, rommel en viezigheid van vorige 'bewoners'. We hebben dit meteen bij de nachtportier gemeld.
De volgende dag met de manager eea besproken en de caravan is alsnog de volgende dag rond lunch schoon opgeleverd. De eerste nacht dus echter in een zeer vieze caravan geslapen, wat zeker geen welkom gevoel geeft.
De manager geeft aan nog te overleggen mbt compensatie. Inmiddels zijn we 4 dagen verder en helaas nog geen antwoord. Wat zouden we mogen verwachten mbt compensatie? Zelf vinden we terugbetaling van deze eerste nacht redelijk.

Antwoord van David

ANWB Expert

U heeft een stacaravan gehuurd op een camping in Frankrijk en bij aankomst bleek dat de caravan nog niet schoongemaakt was. U heeft dit gemeld en de volgende dag heeft er alsnog een schoonmaak plaatsgevonden. U vraagt of een compensatie in de vorm van terugbetaling van een nacht redelijk is.

Dit is mijns inziens een redelijk voorstel. Het is alleen lastiger om dit daadwerkelijk juridisch af te dwingen. Mogelijk zou het Europees Consumenten Centrum in deze kwestie nog kunnen bemiddelen, als u er met de campingeigenaar niet uitkomt.



***

Reactie van HLouw:

Dank je wel voor het advies. Zojuist is de kwestie gelukkig goed opgelost, we hebben 1 nacht compensatie gekregen.



***

Reactie van David Sjoer:

Goed om te horen! Ik hoop dat u verder een prettige vakantie heeft (gehad).