wat mag ik van de verkoper verwachten?

Vraag gesteld door piet-jan op 03 februari 2016

al eerder heb ik deze vraag gesteld op 29-01-2016.
ik heb de verkoper schriftelijk en aangetekend de vraag gedaan om de koop te ontbinden. nu staat de Landcruiser weer in storing voor de vierde keer.
Ook dit heb ik weer gemeld aan de verkoper, dat de auto in storing staat en ook weer in zijn noodloop.( met een max van 70 Km/h )
nu vraagt de verkoper of ik de auto kom brengen zodat er weer een onderzoek kan plaatsvinden.
wat moet ik hier mee ? moet ik de verkoper alsnog weer een kans geven om het op te lossen.
ik heb er namelijk geen vertrouwen in dat het op te lossen is.

Antwoord van Michiel

ANWB Expert


Zoals mijn collega u reeds op 29/01/2016 schreef, is ontbinding een uiterste middel om u recht te halen.

Nu u ons stappenplan 'Klachten na aankoop' op juiste wijze gevolgd heeft en het gebrek zich andermaal voordoet, is ontbinding van de koopovereenkomst het logische gevolg.

U dient de verkoper de auto terug te leveren. De verkoper dient op zijn beurt de koopprijs aan u terug te betalen minus een redelijke gebruiksvergoeding, op basis van een gedwongen terugname door de verkoper.

Indien u geen overeenstemming bereikt met de verkoper (Bovag aangesloten), kunt u het geschil ter beoordeling voorleggen aan de Geschillencommissie Voertuigen.