hoe zorg ik voor dat Parkplus Schiphol de gemaakte boete betalen?

Vraag gesteld door Parkplus Schiphol op 25 april 2018

Tijdens mijn vakantie heb ik gebruik gemaakt van de diensten van Parkplus Schiphol. Mijn auto was, onder hun toezicht en verantwoordelijkheid in een besloten parkeergarage (P12) geparkeerd. Er is tot mijn grote verschikking een boete van 389 euro voorgeschreven voor onterecht parkeren bij een gehandicapt parkeerplaats. Ik heb een bezwaar ingediend maar CJIB vindt dat ik de einde verantwoordelijk ben (eigenaar van auto) en moet dan de boete betalen. Tot nu toe is er met veel moeite contact met Parkplus daarover en de boete is nog steeds open. Hoe zorg ik ervoor dat Parkplus de boete betaalt?

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

Er is door Parkplus met uw auto een parkeerovertreding begaan. U vraagt zich af hoe nu te handelen.

Boete betalen
Allereerst is het devies om de opgelegde parkeerboete zo spoedig mogelijk te voldoen aan het CJIB, teneinde een verhoogde boete te voorkomen. Juridisch bent u als kentekenhouder verantwoordelijk voor onder meer de verkeersboetes die met uw auto worden begaan.

Parkplus
Vervolgens dient u Parkplus te sommeren (per aangetekende brief) om de boete binnen twee weken aan u terug te betalen. Wanneer Parkplus in gebreke blijft, kunt u - met behulp van uw eventuele rechtsbijstand - een civiele procedure aanhangig maken bij de kantonrechter.

Hulp media inschakelen
Ook zou u de hulp kunnen inschakelen van de media; zoals De Groeten van Max (Omroep Max), Kassa )BNN-VARA) of Radar (AVRO-Tros).