Boete autostrada

Vraag gesteld door bertvanduinen op 25 juni 2015

Bij het verlaten van de autostrada bij milaan bleef de ticket steken in het betaalapparaat. Daardoor kon de creditcard er niet in en kon ik niet betalen. Na enkele keren op de hulpknop gedrukt te hebben kwam er een lange bon uit het apparaat met de mededeling dat ik niet betaald had en of ik binnen 15 dagen maar 100,60 euro wilde overmaken. De werkelijke kosten waren ongeveer 30,00 euro. Bij de volgende tol gevraagd maar kreeg geen goed antwoord.Daarna doorgestuurd naar het kantoor in Como. Deze was in het weekend dicht. Weer gevraagd bij een tolpoort ,antwoord gooi maar weg.
Maar mijn kenteken staat er op en ben ik dus altijd te vinden.
Wat te doen in dit geval.
Vriendelijke groet,
Lj van duinen

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

Tijdens uw vakantie in Italië functioneerde een van de tolpoortjes niet, waardoor u geen betaling van de tol heeft kunnen verrichten. U vraagt zich af hoe nu te handelen?

Te zijner tijd zult u post vanuit Italië een schrijven ontvangen waarin u wordt verzocht alsnog het door u verschuldigde tol te voldoen aangevuld met een boete.

Wilt u meer informatie over tol Italië? Raadpleeg dan onze website: www.anwb.nl/vakantie/italie/informatie/tol

 


***

 

 

 

Reactie van bertvanduinen:

 

 

Waarom moet ik boete van 70 euro als er een storing is in de betaalapparaat. Kan ik ergens ook nog de echte kosten betalen? Bij de kantoren van de wegbeheerder lukte het niet.

 


***

 

 

 

Reactie van Michiel Claesen:

 

 

U zou de desbetreffende organisatie een bericht kunnen sturen, waarin u uw ervaringen/ situatie uiteen zet en hen verzoekt om het oorspronkelijke toltarief te mogen voldoen, zonder bijkomende boete.

Correspondentie: Autostrade per l'Italia - Società per azioni, Via Alberto Bergamini 50, 00159 Roma, autostrade.it.