Reparatie loopt uit, maar huur een auto

Vraag gesteld door Rebo-utrecht op 13 juni 2018

Beste ANWB,in maart heb ik een reparatie uit laten voeren en 2 maanden later is het euvel er weer. Het blijkt een slippende koppeling te zijn.
De vorige reparatie heeft 2dagen geduurd, nu ben ik al 11 dagen mijn auto kwijt. Ben afhankelijk van mijn auto ivm werk, dus bij de dealer een auto voor lage kosten gehuurd. Diverse malen contact gehad over mijn reparatie, zelf maar gebeld want anders hoor ik niks van ze. Op dag 3 te horen dat er niks met mijn auto gedaan wordt, omdat er zieken zijn. Maandag de auto gebracht, normaal 2 dagen werk, geef ze een dag langer voor beter onderzoek en eventuele reparaties. Door ziekte is het werk niet gereed voor het weekend, dus ook het weekend de auto gehuurd en nu zijn we weer 3dagen verder in de volgende week en nog niet klaar. Reparatie is een geval van garantie, maar ben ik verplicht om alle, tot nu dan, 11 dagen autohuur te betalen, ondanks het feit dat door gebreken en nalatigheid van de dealer ik niet anders kan?

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

U vraagt zich af of u de kosten van de huurauto kan verhalen op de dealer, nu dealer veel langer doet over de reparatie dan noodzakelijk. De reparatie wordt uitgevoerd op grond van garantie.

Nu u spreekt van een dealer, ga ik er bij beantwoording van uit van de BOVAG-voorwaarden en garantiebepalingen.

Passend vervangend vervoer
Wanneer er op grond van de BOVAG-garantie een reparatie wordt uitgevoerd, heeft u recht op passend vervangend vervoer zoals een vervangende auto, huurauto tegen een gereduceerd tarief of een leenfiets.

Meer informatie over klachten na reparatie of onderhoud vindt u op onze website.