Klacht niet verholpen aan mijn Chrysler 300c

Vraag gesteld door Crysler300c op 08 juni 2016

Ik heb mijn Chrysler meerdere keren naar de garage gebracht met de klacht de deze inhoud en stotterd met rijden.na 2maal reinigen en nu bij mijn derde bezoek moest er een nieuw gasklephuis in. Mijn werd verteld dat dan het probleem over was . Maar toen ik mijn auto ging ophalen werd mij verteld dat dit het dus toch niet was en zit ik dus nog met het zelfde probleem. Kosten rond de 400.00 euro. Nu ben ik echter niet van plan om het nieuwe onderdeel te betalen. Tevens lijkt het mij beter dat ik met dit soort problemen maar naar een Chrysler dealer ga. Graag hoor ik wat u mij adviseert

Antwoord van Jos

ANWB Expert

U heeft een klacht over een niet verholpen gebrek aan uw Chrysler maar wel doorberekende kosten.

Het uitgangspunt is dat u betaalt voor die werkzaamheden die ook daadwerkelijk het gewenste resultaat opleveren. De kosten doorberekenen voor een nieuw gasklephuis zónder dat daarmee het betreffende probleem is opgelost, is niet reëel dit aan de klant door te berekenen. Uiteindelijk mag u van een professioneel bedrijf enige vakkundigheid verwachten dat men tot de juiste diagnose komt.

Natuurlijk komt het weleens voor dat men niet de vinger op de juiste plek weet te krijgen. In dit geval zou de garage het oude gasklephuis weer moeten terugplaatsen en het onderdeel crediteren. Het probleem zal vermoedelijk zijn dat de leverancier van dit gasklephuis deze niet meer terug zal nemen. Uw garage zit dan met dit onderdeel in z'n maag die hij uiteraard nooit meer kwijt raakt. Wellicht is het daarom tóch slimmer een dealer in te schakelen voor dit gebrek. In veel gevallen weet men op basis kennis, ervaring en wellicht de beschikbare uitleesapparatuur wat efficiënter tot de oorzaak te komen.