moeilijk praten met garage Heinneman

Vraag gesteld door Olinga op 20 november 2017

Ik heb vandaag weer contact opgenomen met garage Heinneman te Schildwolde.
Heb uitgelegd dat ik een berekening gemaakt heb van 10% over het bedrag heen van 425,19 euro, dan kom ik uit op 467,71 euro.
10% BOVAG voorwaarden, toen werd het stil.
Toen kwam eruit dat de leenwagen er overheen kwam, dit werd 10 tot 15 euro per dag.
Ik erger mij rot aan die Onduidelijkheden.
Ze hebben de spullen binnen zeggen ze, van mijn Peugeot 106, en nu word de prijs niet duidelijk.
Hoe mag ik nu handelen? moet ik naar een ander gaan?
Heb over deze zaak al eerder geschreven, en word hier zat van.

Antwoord van Jos

ANWB Expert

Ik verzoek u nieuwe vragen in de oude topic te plaatsen en niet iedere keer een nieuwe te maken. Anders wordt het ook voor andere lezers erg onoverzichtelijk.

Ik denk overigens dat deze garage niet veel te verwijten valt, behalve dat in eerste instantie het verkeerde onderdeel was besteld. De 10 procent regeling is hier helemaal niet van toepassing. Dat komt pas aan bod wanneer je de rekening krijgt en het afgesproken bedrag met meer dan 10 procent is overschreden, zonder dat de klant daarvan op de hoogte is gebracht. En er staat nergens dat u een gratis leenauto zou moeten krijgen. Het zou mooi zijn als compensatie voor het langer wachten maar u kunt dat niet eisen.

Wanneer het onderdeel binnen is moet men wel zo nauwkeurig mogelijk het totale bedrag kunnen berekenen wat u na herstel moet betalen. Wanneer men dit bedrag dan met meer dan 10 procent heeft overschreden zonder u dat tussentijds te melden, heeft u wél een punt. Maar nu dus niet.



***

Reactie van Olinga:

Dan ga ik mijn auto laten maken.