Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Garantie die niet geleverd wordt

Vraag gesteld door Tennt op 12 december 2018

Ik heb een Nissan Pulsar automaat.
Binnen de garantie periode van 3 jaar is vastgesteld dat er een probleem zit in de automaat bak.
De garage wil deze bak wel vervangen maar zegt te wachten op Nissan Nederland die bezig is om de automatische bak te modificeren.
1. hoe moet ik hier mee omgaan?
2. heb ik nu (sterke?) waardevermindering van mijn auto?

Antwoord van Marika

Antwoord van Marika

ANWB Expert

Binnen de garantieperiode is vastgesteld dat er een probleem in de automaat van uw auto (Nissan Pulsar) zit. De garage wil de bak wel vervangen maar wacht op Nissan Nederland die bezig is om de automatische bak te modificeren. U wilt weten hoe u daarmee om moet gaan.

U kunt het beste eerst achterhalen hoelang de reactie van Nissan Nederland op zich zal laten wachten. Afhankelijk daarvan kunt u kijken welke weg u wilt inslaan. Daarmee bedoel ik dat indien de automatische bak op korte termijn gemodificeerd wordt, het advies is om daar op te wachten. In de regel is het zo dat in dat geval u dan de nieuwste software krijgt. Indien u er niet voor kiest om te wachten op de gemodificeerde automatische bak, omdat het bijvoorbeeld onredelijk lang duurt en u de auto nodig hebt, dan leidt uw auto er overigens geen waardevermindering door.

Meer informatie over klachten na aankoop vindt u op onze website.