De bij jullie gekochte tomtom go 51 werkt na een paar maanden niet meer met mijn samsung s5

Vraag gesteld door ReneVergeer op 20 oktober 2016

Ik heb via een anwb actie een go 51 aangeschaft. In de eerste maanden kon ik zonder problemen verbinding maken met mijn Samsung S5 Neo. Echter sinds juli wordt na een paar seconden de verbinding verbroken. Hierover ben ik in gesprek gegaan met tomtom. Na 3 nieuwe apparaten te hebben ontvangen blijf ik het probleem houden. Het vreemde is dat de verbinding in eerste instantie wel werkt maar na het plaatsen van updates op de go 51, het niet meer naar behoren werkt. tomtom legt de schuldvraag bij samsung. Zij geven echter aan dat ik over de juiste android-versie beschik. Ofwel het ligt bij tomtom. Het toevallige is dat ook de Samsung S5 Plus van mijn vrouw hetzelfde probleem heeft en ik vanuit verschillende bronnen hoor dat de s5 vaker problemen met een tomtom heeft. Ik wordt nu van het kastje naar de muur gestuurd en weet niet goed wat ik nu hiermee aan moet. Omdat ik de tomtom bij jullie heb gekocht, wend ik mij nu tot jullie.

Antwoord van Jos

ANWB Expert

U heeft een vraag over het functioneren van uw TomTom Go 51.

Ik weet eerlijk gezegd ook geen passende oplossing. Ik denk dat TomTom wel voldoende heeft gedaan om met een oplossing te komen door tot drie keer toe een ander apparaat aan te bieden. Ik kan me voorstellen dat zij daardoor nadrukkelijker met het vingertje naar Samsung kunnen wijzen.

Of er inderdaad vaker dergelijke problemen zijn tussen de twee apparaten weet ik niet. Het is in ieder geval voor het eerst dat we er een melding over krijgen. Misschien dat andere lezers hier iets in herkennen en er tóch een ''gouden tip'' volgt.