Een onnodige reparatie aan auto van EUR 2100

Vraag gesteld door Jose Dannenburg op 21 september 2016

Mijn garage heeft een boordcomputer vervangen van EUR 2100. Na reparatie zelfde klachten. ANWB moeten bellen om te worden weggesleept. Monteur ANWB had binnen 20 minuten de reden ontdekt: kortsluiting in de bekabeling. Auto retour garage en ze hebben inderdaad Kabels vervangen + nog iets van de koeling. Gisteren opnieuw problemen en nu staat auto weer bij garage. Ik heb geen bewijsmateriaal als oude boordcomputer o.i.d. Mijn vraag: heeft een klacht nut bij de bovag?

Antwoord van Leo

ANWB Expert

Na verschillende reparaties staat auto weer bij garage. U vraagt of het nut heeft om te klagen bij de BOVAG.

Er is een boordcomputer vervangen en nu bestaat er twijfel of die wel stuk was omdat er later een probleem in een kabelboom werd ontdekt.

Als de oude boordcomputer er nog is kan onderzocht worden of die stuk is en zou het dus nut kunnen hebben een klacht in te dienen bij de BOVAG en eventueel de zaak voor te leggen aan de geschillencommissie voertuigen als u er met de reparateur niet uit komt.

Als de oude boordcomputer er niet meer is zal het een moeilijke zaak worden en kunt u beter proberen er met de reparateur uit te komen.