Reparatie ICCU van Hyundai Ioniq 5 duurt erg lang
Vraag gesteld door H.C.A. van Welzenis op 30 januari 2025
Ik heb na 3 jaar rijden met de Hyundai Ioniq 5 (lease via mobilty service) en 76000km de auto al 6 weken bij de dealer staan in afwachting van reparatie ICCU . Er staan al 3 Ioniq 5 daar te wachten op dezelfde reparatie die misschien wel 10weken of meer kan gaan duren. Ik heb begrepen dat bijna al de eerste generatie Ioniq 5 met hetzelfde probleem te maken gaan krijgen en ik wil de mensheid en ANWB leden hiervoor waarschuwen.
Antwoord van Pieter
ANWB ExpertTot op heden hebben wij weinig vergelijkbare klachten ontvangen met betrekking tot de ICCU bij Hyundai. Wel is hier veel meer informatie over te vinden, in diverse landen is er sprake van een recall. Ziet u bijvoorbeeld: Automotive Dive
Het vervangen van de ICCU is niet heel lastig of tijdrovend maar dan moeten de onderdelen natuurlijk wel leverbaar zijn.
Reacties
G. Vermaat
ANWB-lid, 4 februari 2025
Hier hetzelfde probleem. Ik rijd een ioniq 5 uit 2023 met 72000km. Gisteren geen vermogen meer en melding op het dashboard waarop de auto is afgesleept. De dealer bevestigd dat de ICCU defect is, een inmiddels bekend probleem. Het onderdeel is onder garantie besteld, maar door leveringsproblemen is er geen duidelijkheid over de duur van de reparatie. Ik ben in afwachting van een reactie van de dealer hoe dit passend op te lossen. Ik verwacht dat Hyundai dit met prioriteit oppakt en niet klanten weken of zelfs maanden zonder auto laten zitten. Dit is geen incidenteel geval meer, maar een structureel probleem dat snel en adequaat opgelost moet worden.
Pieter
ANWB Expert, 4 februari 2025
Dank u voor de melding. We gaan Hyundai vragen om een reactie en komen hier zeker op terug.