Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Vocht in connector motormanagement Renault Clio

Vraag gesteld door Roel Martens op 28 augustus 2015

Heb een Renault Clio 2002 en ben daar erg aan gehecht, echter de rechter stekker van het motor management is bij regenbuien vochtig, waardoor de motor niet goed meer loopt.
Heb er bij de garage van alles aan laten doen, maar het komt bij elke bui weer terug.
Ik moet dan de auto stoppen, de stekker openen, even uitblazen met een busje perslucht en de boel vol smeren met vaseline. Mocht ik dat niet bij me hebben, dan is loshalen en weer koppelen voor korte tijd, ook voldoende. Het is een raadsel waar het vocht wegkomt.
Mijn garage vermoedt hygroscopische werking, maar waar dan weg.
Zijn er mensen die dit fenomeen ook meemaken?

Antwoord van Jos

Antwoord van Jos

ANWB Expert

Vocht in stekkerverbindingen met ook vaak corrosie als gevolg is wel een herkenbaar probleem van deze generatie Clio. Misschien zou u kunnen proberen, wanneer de stekker en aansluitingen schoon en droog zijn, de boel zorgvuldig af te tapen. Hopelijk krijgt vocht minder snel kans om de stekker binnen te dringen. Misschien dat andere lezers nog een gouden tip kunnen aandragen.



***

Reactie van Roel Martens:

Is vermoedelijk een oplossing, maar e.a. is er moeilijk te bereiken. Zal toch een poging wagen.