Prijsbelofte huurauto Ryanair

Vraag gesteld door pjvanw op 07 januari 2018

Op de website van Ryan air heb ik een auto gehuurd, via Ryan Air, leverancier FLIZZR, prijs €200,62.

Ryan air hanteert een prijsgarantie/pricepromise, huur je de auto bij de aanbieder goedkoper volgens dezelfde voorwaarden, dan rekent Ryan air geen kosten.
Via de eigen website van Flizzr.com was de prijs €189,76 .

Voorwaarden op eerste gezicht identiek, dus ik heb conform de regels een klacht ingediend.

Ryan air heeft de klacht niet geaccepteerd, want de voorwaarden weken af op het volgende punt:

Deposit Ryan air is €2000
Deposit Flizzr is €500

Ryan air stelt dat als je de auto goedkoper kunt huren bij de aanbieder, dat hun autohuur dan gratis is, maar vindt toch een verschil in voorwaarden.

Bij de huur bij Flizzr, zou ik dubbel voordeel hebben gehad : goedkoper + minder deposit.
Is het terecht dat Ryan air dit punt aangrijpt, terwijl het depositpunt de betere deal alleen maar onderstreept.
Ik vind dit enorm misleidend.

Ik heb al een paar keer mailcontact hierover gehad met Ryan air, maar telkens wijzen zij mijn klacht af vanwege de verschillende voorwaarden.

Antwoord van Michiel

ANWB Expert

U heeft een geschil met Ryanair ter zake de bij hen geboekte huurauto. Ondanks dat u deze auto bij dezelfde verhuurder goedkoper kunt huren tegen een gunstigere voorwaarde, weigert Ryanair hun prijsbelofte na te komen. U vraagt zich af hoe nu te handelen.

De prijsbelofte van Ryanair heeft op zo'n manier veel weg van een wassen neus.

ECC
Ik adviseer de zaak ter beoordeling voor te leggen aan hetEuropees Consumenten Centrum (ECC; voor grensoverschrijdende geschillen). De dienstverlening van het ECC is overigens gratis.