geschil met autodealer over oplossen defect

Vraag gesteld door skylark op 07 juli 2017

Na een onderhoudsbeurt (auto 3 jaar oud en geen garantie meer) bleek mijn radio-ontvangst ineens slecht. Autodealer Opel heeft diverse onderzoeken gedaan en onderdelen vervangen, zonder resultaat. Autodealer wil alleen verder zoeken als ik de onderzoekskosten ga betalen. Rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. Advies: laat er een onafhankelijke partij naar kijken en een schatting maken van de herstelkosten. Kan ANWB hier iets voor mij betekenen of een advies geven waar ik hiervoor het best terecht kan?

Antwoord van Cathy

ANWB Expert

Om uw vraag goed te kunnen beantwoorden wil ik graag het volgende weten:

1. Hebt u de auto nieuw gekocht?

2. Is de Opel dealer die de onderhoudsbeurt heeft uitgevoerd ook de verkoper?



Op onze website kunt u vooruitlopend op ons advies alvast informatie inwinnen over reparatie en onderhoud.



***

Reactie van skylark:

1. De auto is nieuw gekocht bij een Opel dealer in Delft.
2. De Opel dealer van de onderhoudsbeurt is de Opel dealer in Hellevoetsluis en dus niet de verkoper.



***

Reactie van Cathy Lutgert:

Na een onderhoudsbeurt door de dealer in Hellevoetsluis is uw radio-ontvangst ineens slecht.

Het advies van uw rechtsbijstandverzekering is een onafhankelijke expert naar het probleem te laten kijken. Hiervoor kunt u terecht bij de Dekra of CED Bergweg. Soms kan een expert alleen ingeschakeld worden door uw rechtsbijstandverzekering. Vraag bij uw rechtsbijstandverzekering ook na wie de kosten voor de expertise draagt.