Ik krijg de CO uitstoot van Honda HR-V 2001 niet binnen APK waarden. Wat kan ik nog meer doen?

Vraag gesteld door Trick op 13 februari 2017

De auto staat in de garage voor een grote beurt en APK. Ik had al een storingslampje branden welke ik door de Honda dealer heb laten uitlezen en dit bleek een defecte voorste (hij heeft er 3) Lambdasonde te zijn.
Mijn garagist heeft een grote beurt gedaan met weinig problemen de auto is in prima conditie, we hebben de betreffende Lambda vervangen en hij zou foutloos door de keuring kunnen, waren het niet dat bij de viergasmeting de Co tussen de 2,9 en 3,0 blijft hangen en niet omlaag wil.
We hebben de vacuüm slangen, injectoren, temperatuur sensoren en luchtfilters al bekeken, de auto goed op toeren warm gereden voor de test maar de uitstoot komt niet binnen de max waarden... Wat kan ik nog meer doen zonder op de gok ook de andere 2 lambdas te vervangen die volgens de computer gewoon in orde zijn?

Het is een HR-V 2WD uit 2001 met 290.000 op de teller

Antwoord van Jos

ANWB Expert

U vraagt naar de mogelijke oorzaak voor de hoge CO uitstoot van uw Honda HR-V.

Ik begrijp dat een wilde gok niet wenselijk is wat me ook logisch lijkt. Het komt er dan tóch op aan dat er zorgvuldige een diagnose gesteld moet worden. Misschien dat u de auto aan een diagnose specialist zou kunnen aanbieden voor onderzoek. De inzet moet zijn het schuldige onderdeel te zoeken zodat u weet wat de kosten zijn en niet gokken dat uiteindelijk het juiste onderdeel 'n keer aan de beurt komt.

Voor een diagnose specialist in de buurt zie de GMTO specialisten.