Nieuwe auto Citroën C4 nieuw model

Vraag gesteld door A. Houtman op 24 februari 2021

Heb een nieuwe auto gekocht. Bij aflevering bleek het display niet te werken. Volgens de garage agv een defecte stekker. Zaak na 10 dagen nog niet opgelost. Maak me zorgen over. dealer doet zijn best, maar loopt tegen de systemen aan. Maak me wel zorgen over de kwaliteit van de auto, neem aan dat er meer van dit soort stekkers in de auto zitten. Wat kan ik het beste doen. Tot wie kan ik mij het beste wenden? Citroen Nedrland is een ondoordringbare vesting. RDW melden? Alvast bedankt voor uw antwoord

Antwoord van Pieter de Porto

ANWB Expert

U vraagt wat u nu het beste kunt doen nu uw nieuw geleverde auto met problemen bij de dealer staat.

De dealer is vast en zeker samen met de importeur op zoek naar een oplossing voor dit probleem. Omdat de auto nog maar net op de markt is kan de dealer nog niet uit veel ervaring putten. Maar in verband met de garantie, die hij ook heel graag wil claimen bij de importeur, zal hij zich aan zijn werkwijze houden. De importeur is juridisch gezien niet uw aanspreekpunt, dat is de dealer omdat u daar de koopovereenkomst heeft gesloten.

Indien u zich zorgen maakt over het vervolg van de reparatie en de kwaliteit van de auto kunt u natuurlijk altijd het stappenplan volgen.