Slechte kwaliteit Renault Grand Scenic dec 2015?

Vraag gesteld door een ANWB-lid op 02 september 2020

In dec 2015 hebben wij een Renault Grand Scenic 7 bose gekocht. Na onze vakantie in 2017 gaf de auto spontane meldingen tijdens het rijden 'Stop voertuig". Na onderzoek en meerdere malen een bezoek aan de dealer hebben ze in september 2017 de oliepomp en distributieketting vervangen. De melding was toen weg. In maart 2018 kwam de melding opnieuw, na onze wintersportvakantie. Toen is nogmaals een nieuwe oliepomp geplaatst. Afgelopen zomer stopte onze Renault wederom. Zijn stuurslot is kapot en hij deed helemaal niets meer. Via jullie is de auto weer naar Nederland gekomen.

Nu na onderzoek van de auto blijkt dat naast het stuurslot ook de distributieketting wederom aan vervangen toe is. In totaal staat er nu nog geen 90.000 km op de teller en hebben we de 3e oliepomp en 3e distributieketting nodig. Is de garage onkundig mbt reparaties, is het een slechte auto? Hebben we gewoon pech met deze auto? Zijn jullie bekend met deze problemen aan de Renault Grand Scenic? Mogen deze onderdelen zo snel kapot gaan en zo vaak?

Antwoord van Erik Jan

ANWB Expert

Uw Renault Grand Scénic uit 2015 blijkt allesbehalve probleemloos. Een stuurslot kan een keer kapot gaan maar de derde oliepomp en derde distributieketting in 2015 is uitzonderlijk.

Problemen met distributieketting (en andere) komen vaker voor bij de (Grand) Scénic. De auto voldoet niet aan de eigenschappen die u als consument bij normaal gebruik mag verwachten. Ik hoop dat het voor u geen extra kosten heeft meegebracht. In voorkomende gevallen kunt u ons stappenplan klachten na aankoop volgen.