Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Elektrisch probleem met nieuwe VW Tiguan

Vraag gesteld door een ANWB-lid op 23 juli 2019

De VW Tiguan is in jan 2019 nieuw geleverd en er waren direct problemen met een niet werkend start-stop systeem. Later lege accu , portier niet meer te ontgrendelen enz. De auto is 2 x enkele dagen in de garage  van Auto Hoogenboom Spijkenisse geweest, maar die komen niet verder dan accu laden, testen (op V niet op capaciteit), dynamo testen (resultaat niet vernomen) en de (vele) storingsmeldingen wissen. Laad stroom en lek stroom kennelijk niet gemeten. Keyless access werkte niet, de afstandbediening opende
nog wel het portier, maar de spiegels klapten niet meer uit en er was geen contact of startmogelijkheid , helemaal dood. Nu staat de auto met een totaal lege accu op de oprit. Op vrijdag 5 juli had de garage actie beloofd, echter niets gedaan Ik kan de VW mobiliteitsservice bellen, de garage Spijkenisse informeren maar ik heb daar geen vertrouwen meer in. Dan staat de auto daar, doen niets fundamenteels, rijden 150 km met de auto zonder de benzine te vergoeden. Kan de ANWB een diagnose stellen en adviseren hoe dit aan te pakken?

Antwoord van Leo

Antwoord van Leo

ANWB Expert

U heeft een Volkswagen Tiguan van januari 2019 die vanaf het eerste moment problemen heeft met de start/stop en de accu.

Blijkbaar is uw dealer Hoogenboom in Spijkenisse niet in staat het probleem te traceren en verhelpen.

Als de vestiging in Spijkenisse er niet uit komt kunnen zij hulp inroepen van een andere vestiging of van PON, de importeur.

U kunt de auto nog een keer aanbieden voor reparatie alvorens u een klacht indient bij PON.
Als Hoogenboom uiteindelijk niet in staat is het probleem te verhelpen vindt u op onze website een stappenplan "klachten na aankoop auto".