ANWB Visa Card: identificeer je!

Nieuwe veiligheidsmaatregel bij ANWB Visa Card

Heb je een ANWB Visa Card én een brief ontvangen over de nieuwe identificatieplicht? Dan moet je je binnenkort opnieuw identificeren en je gegevens controleren. Let wel: heb je als kaarthouder geen brief ontvangen, dan hoef je niets te doen.   

Waarom moet ik mij opnieuw identificeren?

ICS, die ANWB Visa Card en Mastercard uitgeeft, wil (en moet) blijven voldoen aan wet en regelgeving in het kader van bestrijding en voorkomen van witwassen en terrorismefinanciering. Daarom benaderen we je de komende tijd om je persoonlijk te identificeren en je gegevens te controleren en eventueel aan te vullen.

Ik krijg daar een brief over en dan...

Heb je de brief binnen? Maak dan gemakkelijk een afspraak met AMP Groep, een bedrijf dat gespecialiseerd is in identificatie op locatie en waar ICS mee samenwerkt. Je maakt die afspraak via www.mijnafspraak.nl, via de button op deze pagina of telefonisch via 0900-267 56 44. Een medewerker van AMP Groep bezoekt je vervolgens - naar keuze - thuis, op je werk of op een andere locatie in Nederland. Hier kun je je eenvoudig (opnieuw) identificeren en je gegevens controleren.

Moet ik de identificatie voor een bepaalde datum regelen?

Jazeker! We verzoeken je zo spoedig mogelijk na ontvangst van de brief een afspraak met AMP Groep te maken. Doe je dit niet voor de in de brief genoemde datum, dan kun je je Card helaas niet meer gebruiken. We zeggen dan de overeenkomst(en) die wij met je hebben op.

Ik wil nu een afspraak maken via de button op deze pagina...

Inloggen via de button is heel eenvoudig. Je logt in met het ordernummer uit de brief en je verificatiecode. Je verificatiecode is je geboortedatum, geschreven als ddmmjjjj. Stel je geboortedatum is 4 maart 1960, dan is je verificatiecode 04031960. Na het inloggen kun je direct een afspraak maken.

Samengevat:

1. Klik op de button ‘maak een afspraak’

2. Log in met je ordernummer en verificatiecode

  • Het ordernummer kun je terugvinden bovenaan de brief die je hebt ontvangen.
  • De verificatiecode is je geboortedatum, geschreven als ddmmjjjj

3. Kies zelf de datum, tijd en locatie

4. Een medewerker van AMP Groep komt bij je langs. Je identificeert je en controleert je gegevens

Maak een afspraak

Nog vragen?

Wij hebben de meest gestelde vragen hieronder op een rij gezet. Heb je een andere vraag, neem dan contact op met een medewerker van ICS via telefoonnummer 020 - 6 600 401. Dit nummer is bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur.

Veelgestelde vragen

1. Zijn mijn gegevens veilig?

De gegevens die je met AMP Groep deelt worden op veilige wijze doorgestuurd naar ICS en daarna direct uit hun systeem gewist. Identificeren is op deze manier dus volkomen veilig.
 

2. Met welke identiteitsbewijzen kan ik mij identificeren?

Je kunt je identificeren met een paspoort, Nederlands rijbewijs of Nederlandse identifiteitskaart.
 

3. Wat gebeurt er als ik mij niet binnen 30 dagen identificeer?

Als je je niet binnen 30 dagen na verzenddatum van de eerste brief identificeert en je gegevens controleert, kun je je Card(s) niet meer gebruiken. Maak daarom zo snel mogelijk een afspraak. Houd rekening met de verwerkingstijd!
 

4. Wat gebeurt er als na controle mijn gegevens niet overeen komen?

Als na de controle door ICS blijkt dat je gegevens niet hetzelfde zijn als in je klantdossier, dan moeten wij deze per direct opzeggen*. De reden is dat we dan niet kunnen vaststellen dat je de persoon bent waarmee International Card Services BV de overeenkomst(en) voor de Card(s) heeft gesloten. Je kunt je Card(s) dan niet meer gebruiken.

* Als je overeenkomst(en) worden beëindigt, ontvang je nog een rekeningoverzicht. Daarop staat vermeld of er nog een saldo moet worden verrekend. Ook de eventuele (gedeeltelijke) teruggave van je jaarbijdrage wordt hierin verrekend. Het eventuele tegoed op Card(s) storten wij terug op je bankrekening, na het beëindigen van de overeenkomst(en). Ontvang je geen rekeningoverzicht, dan is alles afgehandeld.